Gaziantep Üniversite Hastanesi Haber Bülteni

Kalite Çalışmaları Kalite Yönetim Birimi


Aylin Doğan | Kalite Yönetim Birimi Sorumlusu

 

Gaziantep Üniversitesi rektörümüz Prof. Dr. Yavuz Coşkun tarafından 2011 yılında Toplam Kalite Yönetimi felsefesine dayalı bir yönetim anlayışını üniversite genelinde hakim kılmak ve verilen hizmetleri standardize etmek için rektörlüğe bağlı  Kalite Koordinatörlüğü oluşturuldu. Üniversite genelindeki çalışmalar devam ederken Kalite Koordinatörü Funda Batmazoğlu’nun katkıları ile hastanemizde de kalite çalışmaları başlatılmış oldu. 

 

Sorunların merkeze taşınması yerine, en yakın yönetim biriminde çözümün oluşturulması, yapılan işlerin tanımlanması, yazılı düzenlemelerin ve standartların oluşturulması, her bir işin ve işi yapan personelin her birinin teker teker önemli olduğu ve hastanemiz için değerli olduğunun altının çizilmesi, tüm çalışanların motivasyon ve özgüveninin arttırılarak etkin çalışma ortamının oluşturulması için inisiyatif ortaya konuldu. 

 

Sağlık Bakanlığının hazırlamış olduğu Sağlıkta Kalite Standartlarının hastanemizde uygulanabilir halde bulunması, süreçlerin bu standartlara göre yönetilebilmesini sağlamak amacıyla çalışmalar ilk Kalite Yönetim Temsilcisi Prof. Dr.Metin Karakök ile başlamıştır. Daha sonra Prof.Dr.Levent Elbeyli ve Prof.Dr.Metin Kılınç’ın değerli katkılarıyla devam etmiştir. Kalite Yönetim Temsilcimiz Doç.Dr.Murat Taner Gülşen ‘in yönetimindeki ekibimiz, çalışmalarına ben Aylin Doğan, Gülay Yaba ve Gül Akar ile birlikte devam etmektedir.

 

Şahinbey Araştırma ve Uygulama Hastanesi, “Sağlıkta Kalite Standartları ” kapsamında Bakanlık tarafından ilk kez 2014 yılında değerlendirildi ve 75 puan alarak en kaliteli üniversite hastaneleri arasında yerini aldı. Hastanemiz 2015 yılında gerçekleşen Bakanlık değerlendirmesinde ise puanını 84’e yükselterek kalite yolculuğunu devam ettirmektedir.

 

Takım çalışması ile oluşturulmuş yazılı düzenlemeler, planlar ve raporlar taslak aşaması da dahil olmak üzere http://kys.gantep.edu.tr/ internet sayfasında paylaşılmaktadır. Dokümanlar kampus içinde, bir sınırlama olmadan herkese açıktır. Revizyon talepleri internet sitesi üzerinden yapılabilmektedir.   

 

Kalite Yönetim Biriminde Sağlıkta Kalite Standartları çerçevesinde; hizmet içi eğitim faaliyetlerimiz, periyodik memnuniyet ölçümlerimiz, öz değerlendirme çalışmalarımız, dokümanlarımızın güncelliğini sağlamaya yönelik faaliyetlerimiz ve indikatör (ölçüm-gösterge) çalışmalarımız devam etmektedir.

 

Çalışmalarımızda destek veren idarecilerimize ve emeği geçen tüm personele teşekkürlerimizle…