Gaziantep Üniversite Hastanesi Haber Bülteni

Hastanemizde Halkla İlişkiler


Uygulamalı bir sosyal bilim olan halkla ilişkiler birçok kurumda tam olarak bilinmemektedir. Bu birim hedef kitleler tarafından yalnızca dilek ve şikâyetleri alan bir birim olarak bilinmektedir. Ancak Halkla İlişkiler; kurum itibarını göz önünde bulunduran kamu yararına hareket edip, hedef kitleyle samimi, güvenilir ve güçlü iletişim sağlayan bir birimdir.

Hastanede “Halkla İlişkiler Birimi” olarak neden varız? Çeşitli psikolojilerle birimimize şikâyet amaçlı gelen hastaların sorunlarını dinlemek, bu sorunları minimuma indirmek ve çözümlemek en etkili görevlerimiz arasındadır. Bu işleyişimizi sürdürürken empati, güler yüz ve samimiyet çerçevesi içerisinde ilerlemekteyiz. Bunun yanı sıra “Protokol Hasta” adı altında kurumumuza gelen hastalarımızı karşılayarak onlara refakat etmekteyiz. Belirli günlerde hasta ve personellerimizin moral ve motivasyonu artırmak amacıyla kurumumuz adına düzenlenen etkinlik faaliyetlerini de organize etmekteyiz.

Bunların haricinde birimimiz; hastanemize gelen Suriyeli hastalarımız için tercümanlık hizmeti de vermektedir. Sağlık açısından yardıma ihtiyaç duyan Suriyeli hastalarımızı mağdur etmemek adına hastanemiz ve üniversitemiz bünyesinde Arapça bilen tercümanlar görev yapmaktadır. Bu doğrultuda üniversitemizde eğitim gören ve Arapça bilen öğrencilerimiz “Kısmî zamanlı” olarak tercümanlık yaparak birimimizde hizmet vermektedir. Hastanemizin tüm birimlerinde 8 öğrenci ve 1 hastane tercümanımızla toplam 9 kişiyle (onkoloji, ameliyathane, poliklinik, klinik ve tüm diğer ünitelerde) hiçbir ücret talep etmeden tercümanlık hizmeti vermekteyiz. Her gün yaklaşık 100 Suriyeli hastaya tercümanlık hizmeti veriyoruz. Mütercimlerimiz; muayene dışında yapılan tetkik, ameliyat ve girişimsel işlemlerde de kusursuz bir şekilde hastalara destek olmaktadır.

Bahsetmiş olduğumuz bu işleyişin, hastane imajımızda önemli bir role sahip olduğuna inanıyoruz. Halkla İlişkiler Birimi çalışma ilkelerinde önceliğin; güler yüz, empati ve hasta memnuniyeti olduğunun bilincindeyiz. Bu bağlamda yüksek kalitede nasıl daha iyi hizmet sunulacağının her gün yeni yollarını aramaya devam ediyoruz.