Gaziantep Üniversite Hastanesi Haber Bülteni

GAÜN HASTANESİ KALİTE YÖNETİM BİRİMİ


Kalite Yönetim Birimimiz T.C. Sağlık Bakanlığı’nın Hastane Kalite Standartları kapsamında 2011 yılında faaliyete başlamıştır. Birimimizde GAÜN Hastanesi Başhekim Yardımcısı ve aynı zamanda Kalite Yönetim Temsilcisi olan Dr. Öğr. Üyesi Ersin Borazan’ın önderliğinde bir hemşire ve iki bilgisayar işletmeninden ibaret üç kişi çalışmaktadır.  

 

 Kalite Yönetim Birimi ne yapar?

 

 Sağlık Bakanlığı’nın yayınlamış olduğu sağlıkta kalite standartları gereği kurumsal hizmetler, hasta ve çalışan odaklı hizmetler, sağlık hizmetleri, destek hizmetleri ve gösterge yönetiminden oluşan 5 bölüm 1100 standart üzerinden hastanenin tüm alanlarında kalite standartlarının uygulanması ve devamlılığının sağlanması için çalışmalar yürütmekteyiz.

 

Hasta güvenliği, çalışan güvenliği, tesis güvenliği ve eğitim komitelerinin alanlarına ait faaliyetlerin yürütülmesi de kalite yönetim birimimiz tarafından yapılmaktadır. Hastanın hastaneye başvurusundan taburculuğuna kadar gerçekleştirilen tüm süreçler ve işlemlerin dokümantasyonları/kayıtları birimimizce standardize edilmiştir. Kurum içi öz değerlendirmelerle (iş denetim) birimlerin standartları ve uygulama durumlarını sürekli olarak değerlendirmekteyiz.  

 

Hasta ve çalışan memnuniyeti anketleriyle, şikâyet ve önerilerle analizler yaparak daha kaliteli hizmet sunumu için gerekli çalışmaları yürütüyoruz.

 

Tüm personellerin sağlık taramalarının yapılması, iş sağlığı/güvenliği eğitimlerinin verilmesi ve Çalışan Sağlığı ve Hakları biriminin koordinasyon görevini de Kalite Yönetim Birimi olarak yürütmekteyiz. 

 

Aynı zamanda bakanlığın belirlemiş olduğu kalite göstergeleri doğrultusunda bölüm bazlı istatistik çalışmalarını da aylık olarak takip etmekteyiz.

 

Bunun yanı sıra tesis güvenliği komitesi olarak bölümlerde yapılacak olan ya da planlanan tadilatlarla ilgili birimimize danışılmaktadır. Bu konuyla ilgili danışmanlık hizmeti de vermekteyiz.  Aynı zamanda belli aralıklarla bina turları düzenliyoruz. Tur esnasında ise uygunsuzları tespit ediyoruz. Turdan sonra konuyla ilgili iyileştirme çalışmaları yapıyoruz ve bu çalışmaların işleyişini düzenli olarak takip ediyoruz.

 

 Şahinbey Araştırma ve Uygulama Hastanesi olarak belirlemiş olduğumuz misyon ve vizyona uygun olarak, kalite bilinciyle insan merkezli bir yönetim anlayışını benimsemek, profesyonel çalışanlarla ve ileri teknolojik cihazlarla; kaliteli, hasta ve çalışan memnuniyetini ön planda tutan hizmetler sunmak GAÜN Hastanesi Kalite Yönetim Birimimizin öncelikleri arasındadır.