Gaziantep Üniversite Hastanesi Haber Bülteni

Empati iyileştirir…


Dergimizin bu sayısında ben de sizlerle bir şeyler paylaşmak istedim. Hasta ve hasta yakını olmak zor… Hakikaten de insan, üzücü, meşakkatli ve uzun bir süreçten geçiyor. Bunun yanında hastanede çalışmak sağlık sektöründe insanlara hizmet vermek bir o kadar zor; acı çeken insanlara yardım etmeye çalışmak onların acılarını paylaşmak olağan üstü bir çaba ve gayret gerektiriyor.

 

Etkili iletişimde insanları anlamak için dinlemek gerekiyor. Hasta ile doktor veya sağlık çalışanı ile hasta arasındaki yaşanan problemlerin çoğunun karşı tarafı dinlememekten kaynaklandığını düşünüyorum. Günümüzün popüler kelimesi empati için; karşı tarafı dinlemek, anlamak sonra da kendimizi onun yerine koymak sağlıklı bir iletişim için olmazsa olmaz bir kural. Hasta ve hasta yakınlarının bu gün hastaneye gelen tek hasta kendileriymiş gibi düşünmeleri problemlerin temelini oluşturmakta sınırsız talepler her süreçte öncelik istenmesi yerine getirilemez bir arzudur. Çünkü aynı gün bu hastaneye yaklaşık 6 bin yeni hasta gelmekte ve derdine çare aramaktadır. Herkesin birbirine saygı duyacağı ve kurallara uyacağı bir ortamı yapmak yine bizlerin elindedir.

 

Hasta, hasta yakını ve sağlık çalışanı olarak sevgiye, merhamete ve karşılıklı anlayışa ihtiyacımız var. İnançlarımız ve kültürümüz bunu bizlere rehber kılar.

 

           Hastalık hissedilir de sağlık hissedilmez. (Thomas Fuller)

 

Thomas Fuller’ in sözünden yola çıkarak sağlığın kıymetini sağlıklıyken bilmeli hastalık zamanlarında ise sağlığımız için emek veren doktorlarımız ve sağlık çalışanlarına yardımcı olmalıyız. Sağlıkta şiddeti mutlaka bu toplumdan söküp atmalıyız. Şifa veren ellere kıymamalıyız.

 

           Sağlıklı günler dilerim...

 

Murat Yılmaz Çaycı

Hastane Müdürü